کد خبر: ۱۹۱۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
رسانه‌های عراق گزارش دادند که «صباح الشبی»، مدیر بخش خنثی‌سازی بمب‌ها و مواد منفجره به همراه تمامی بازداشت شدگان در ماجرای ترور نافرجام مصطفی الکاظمی، نخست وزیر این کشور آزاد شده‌ است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های عراقی امروز چهارشنبه از آزادی همه بازداشت شدگان ماجرای ترور نافرجام‌ «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق خبر دادند.

شفق نیوز و چند رسانه دیگر به نقل از منبعی امنیتی گزارش دادند که مقامات امنیتی عراق «صباح الشبلی»، را به همراه همه افسران دادگاه جنایی که به اتهام کوتاهی در این ترور بازداشت و مورد تحقیق قرار گرفته بودند، آزاد کرده‌اند.

پیشتر کمیته رسیدگی و تحقیقات در ماجرای ترور کاظمی، دستور بازداشت «سرتیپ ایاد العیساوی»، مدیر دادگاه جنایی و شبلی را به منظور تحقیقات در این باره صادر کرده بود.

یکی از اتهامات شبلی این بود که او یکی از بمب‌های باقیمانده کارنکرده در حمله پهپادی به منزل کاظمی در بغداد را منفجر کرده بود.

بامداد یکشنبه (16 آبان) رسانه‌های عراقی مدعی وقوع حمله پهپادی به منزل مصطفی الکاظمی در منطقه سبز عراق شدند.

وزارت کشور عراق صبح همان روز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که سوء قصد علیه نخست وزیر این کشور ناکام مانده و نیروهای پدافند، دو پهپاد از سه پهپاد را رهگیری و قبل از اصابت به هدف منهدم کرده است. مصطفی کاظمی گفته است که عاملان این حمله را می‌شناسد.

 

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار